Lietuvos Lancia Klubas

Lancia gerbėjų klubo forumas
Dabar yra 2019 Spa 19 21:11

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Forumo taisyklės


1. Naują temą jums rūpimu klausimu prašome kurti tik tada jeigu jos neradote jau tarp sukurtų temų.
2. Jeigu neradote temos rūpimu klausimu, nerašykite naujų problemų į senas temas vien tik dėl to, kad "nenorite kurti naujos temos"
3. Naujų temų pavadinimai turi būti informatyvūs - jos negali būti tokios kaip pvz.:
"Lancia Dedra", "Kappa kompas", "ABS", "amortizatoriai".



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 191 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Rgs 15 18:49 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Gru 25 16:43
Pranešimai: 2849
Miestas: kaunas
galiu pasakyt labai lengva buda kaip uzmust varikli
imusk kiausini ir psio
vienam is musiskiu kazkas padare zapadlo pribere cukraus i baka taigi kompresija dingo visai
dabar atstatineja ta masina bet kiek zinau dar penktadieni kazkas buvo negerai nes kompresija vienam cilindre vistiek 0
kituose:12-14-15-13-0-12
tai vat dabar galvoju ar ne bus man kazkas su kokiu kiausu pajuokaves :evil:

_________________
Underground custom works 868311198
rps13
kaunas


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Rgs 17 08:02 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2007 Kov 23 14:37
Pranešimai: 70
Miestas: Kaunas
Be reikalo tu cia parasei apie ta buda , Efka . Kuo maziau zmoniu zinos - tuo geriau . Juk visokiu zlapamiatnu pilnos gatves , tik ir ziurek , kad ko nepadarytu . Gal tavo masinos kas pavydi , uztai sona subraizo , o gal kam nuotaikos nera , todel turi nukenteti tavo ar ko kito masina .
Kas del to lenktynininko , nekeitusio tepalo 150 000 km , tai nemanau , kad zmogus , pirkes is jo masina , labai dziaugsis . Lenktynininkui ji atlaike , o kaip bus tam zmogui - nezinia . Gal nieko , o gal bus rimtu gedimu , pvz gali buti , kad tepimo angos bus labai uzsinesusios , juk sitiek laiko tepalas nekeistas! Abejoju , ar jis paskutinius 100 000 km dar plove varkli .
Pazistu zmogu , kuris perka is JAV naudotas masinas ir stengiasi imt tik su variklio defektu . Sako , kad dazniausiai uztenka pakeisti tepala , filtrus ir variklio defekto nebelieka . Va taip , amerikonai jau nebezino , kad reikia keisti tepala.

_________________
Lancia Lybra 2,4 jtd 2001 m
8 685 65688


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Rgs 17 09:11 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Gru 25 16:43
Pranešimai: 2849
Miestas: kaunas
amerikanka galima pirkt iki 90 000 myl jei begus jau daugiau biski rizikinga
mano beges 70 000 myl bet matos kad tepalai buvo keisti laiku isskyrus dezes tepala :)
gal zinai ka apie mopar tepalus?

_________________
Underground custom works 868311198
rps13
kaunas


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Rgs 17 13:15 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2007 Kov 23 14:37
Pranešimai: 70
Miestas: Kaunas
Pirma karta girdziu apie tokius .

_________________
Lancia Lybra 2,4 jtd 2001 m
8 685 65688


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Rgs 17 14:00 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Gru 25 16:43
Pranešimai: 2849
Miestas: kaunas
supratau,siaip ant visu chrysleriu visi dirzai tepalai ir filtrai mopar
nu nesvarbu... :wink:

_________________
Underground custom works 868311198
rps13
kaunas


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Kov 07 14:13 
Atsijungęs
Valdybos pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Rgs 16 08:06
Pranešimai: 3798
Miestas: Gargždai
Kokia butu nuomone apie FUCHS tepalus, o konkreciau TITAN CFE MC (SAE 10W-40)specifications :ACEA E3/B3/A3, API CG-4/SJ. UAB"Arusta" tokiais prekiauja

_________________
lancia Dedra V6 140kW (buvęs 2000turbo) 91'
Lancia Lybra Intensa 02' Buvo
Alfa Romeo 156 04' 2,4JTDM daily car'as
MB B200 šeimyninis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Bal 09 22:05 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008 Bal 01 23:07
Pranešimai: 720
Miestas: Vilnius
na as tai susipyliau agip sint 2000 turbo dyzeliui ;)
nuvaziavau apie 1000km bet dar niekas neuzlinko :D
alyva svari, sviesi kol kas. viskas ok. anksciu buvo selenia turbo diesel. skirtumo aisku nejauciu - buvo gerai ir pries tai, ir po to.
dekui dariui uz konsultacija ir nuolaida ;)

_________________
buvo:
10 italu
yra:
Fiat Bravo 1.4 tjet '08
Alfa Romeo 156 sw 1.8 ts '03


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 20:12 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Rgp 18 08:33
Pranešimai: 710
Miestas: Vilnius
visus 7 puslapius apziurejau bet praktiskai nieko apie 5w30 neradau... ka jus manot apie statoil lazerway 5w30 tepala... ar ji galima i maniskia supilt? :lol: kad neuzlinktu ji man greiciau numatito laiko...


EJJ BLIAMBA PARASIKIT NES VAZINEJU BE TEPALO ISVIS....

_________________
ROVER 216 cabrio 1.6 16valve (82kw)
skype: zencik6666
mob.nr. 867018993


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 20:59 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Kov 11 18:00
Pranešimai: 704
Miestas: Kaunas
geriau betkoks negu ni joks :D:D

_________________
Paveikslėlis
1995 Lancia Dedra SW 2.0 16v
1998 Mitsubishi Galant 2.5V6 24v
www.automobiliuremontas.lt


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 21:05 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Rgp 18 08:33
Pranešimai: 710
Miestas: Vilnius
na esme tame kad as ji uz 150lt paimsiu 10l tai kaip ir kaina viliojanti...

_________________
ROVER 216 cabrio 1.6 16valve (82kw)
skype: zencik6666
mob.nr. 867018993


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 21:11 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Rgp 28 10:59
Pranešimai: 989
Jevgenij rašė:
visus 7 puslapius apziurejau bet praktiskai nieko apie 5w30 neradau... ka jus manot apie statoil lazerway 5w30 tepala... ar ji galima i maniskia supilt? :lol: kad neuzlinktu ji man greiciau numatito laiko...


EJJ BLIAMBA PARASIKIT NES VAZINEJU BE TEPALO ISVIS....


Paprastas 10w40 bus 100x geriau tokiam varikliui. :)

_________________
JTD only.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 29 07:12 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2007 Rgp 04 17:24
Pranešimai: 39
Miestas: Panevezys
Raimondas rašė:
Kokia butu nuomone apie FUCHS tepalus, o konkreciau TITAN CFE MC (SAE 10W-40)specifications :ACEA E3/B3/A3, API CG-4/SJ. UAB"Arusta" tokiais prekiauja


specifikacijos tai nieko blatno siaip. be to, prie acea specifikaciju turi buti metai nurodomi. o api tai... benzininiams varikliams (S) jau seniai sekanti raide pasirodzius yra. dyzelio specifikaciju nebepamenu...

o dar snekant apie tepalus... sefas i toyota susipyle kazkokius sveicariskus: midland 5w30 axept tai to reikalo 1 litras, sake, kainavo 50 lt/l. absurdas kazkoks... truputi pavirsutiniskai pagooglinau - nieko zmonisko neradau apie juos. gal kas esat mate pardavime kur?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Bir 13 14:54 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Rgp 03 14:49
Pranešimai: 570
Miestas: Vilnius
TEISINGAI PASIRINKIME TEPALUS :
Technikos darbo resursą riboja išdilimas, kurio pagrindinės priežastys yra trintis ir korozija. Dilimo intensyvumas priklauso nuo detalių konstrukcijos, gamybos technologijos, eksploatacijos sąlygų ir tepalų savybių. Tepalų paskirtis - sumažinti detalių trintį ir išdilimą. Kadangi įvairių mechanizmų konstrukcija ir darbo sąlygos labai skiriasi, tai jiems tepti reikalingi skirtingų savybių tepalai, todėl tepalų asortimentas pagal sudėtį ir savybes būna labai įvairus.
Pagal žaliavos rūšį tepalai skirstomi į: mineralinius, gaminamus iš naftos, organinius - iš augalinių arba gyvulinių riebalų, ir sintetinius - gaminamus cheminės sintezės būdu.
Pagal konsistenciją tepalai būna dujiniai, skystieji, plastiniai ir kietieji. Mašinoms tepti dažniausiai naudojami skystieji ir plastiniai tepalai. Skystieji tepalai yra vadinami alyvomis. Plastiniai tepalai gaminami iš alyvų jas sutirštinant iki plastinės būklės specialiais tirštikiais.
VariklinÄ—s alyvos

Variklinių alyvų darbo sąlygos, lyginant su kitomis alyvomis, yra pačios sunkiausios. Alyvų funkcijos - sumažinti trintį tarp besitrinančių paviršių ir lėtinti jų dilimą; aušinti detales, perduodant šilumą aplinkai; sandarinti sujungimus; apsaugoti detales nuo korozijos bei nuplaunant paviršius pašalinti teršalus ir dilimo produktus.
Variklinių alyvų darbo sąlygos priklauso nuo variklio konstrukcijos, jo eksploatacijos ir aplinkos oro sąlygų.
Klampa yra viena iš svarbiausių alyvų charakteristikų. Ji priklauso nuo temperatūros, pastarajai didėjant, klampa mažėja, ir priešingai, atšaldama alyva tirštėja. Klampos priklausomybė nuo temperatūros apibūdinama klampos indeksu. Kai jis didesnis, alyvos klampa mažiau priklauso nuo temperatūros. Žieminių alyvų klampa paprastai būna mažesnė negu vasarinių, nes skystesnės alyvos atšaldamos mažiau tirštėja.
Varikliui alyvos klampa turi būti parenkama atsižvelgiant į daugelį veiksnių: variklio forsavimo laipsnį, greitaeigiškumą, tarpų sujungimuose dydį, apkrovą, naudojimo sezoną. Kai klampa per maža, padidėja variklio išdilimas, o kai per didelė - degalų sunaudojimas.
Variklių alyvas pagal klampą klasifikuoja Amerikos automobilių inžinierių sąjunga (SAE).
Pagal naudojimą skirtingais metų sezonais variklinės alyvos skirstomos į žiemines, vasarines ir visasezones. Žieminių alyvų yra numatytos 6 klampos klasės, kurios žymimos sąlyginiais skaičiais kas 5 vienetai nuo 0 iki 25, šalia prirašant raidę W (winter - žieminė): OW, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Vasarinių alyvų yra 5 klasės, kurios žymimos tik sąlyginiais skaičiais kas 10 vienetų nuo 20 iki 60: 20, 30, 40, 50, 60. Abiem atvejais alyvos klampa yra didesnė, kai aukštesnė jos klasė. Visasezonių alyvų klampos klasių žymėjimas sudaromas iš abiejų sezoninių alyvų klampos klasių, juos atskiriant įstrižu arba tiesiu brūkšniais arba rašant visai be jo, pavyzdžiui, 15W/40, 0W-50, 10W30. Pirmasis skaičius rodo, kad alyvos klampinės savybės, esant neigiamai temperatūrai, prilygsta nurodytos klasės žieminės alyvos savybėms, o antrasis - kad jos, esant teigiamai arba darbo temperatūrai, prilygsta nurodytos klasės vasarinės alyvos klampinėms savybėms. Techninėje literatūroje ir prekių etiketėse prieš klampos klasę nurodantį žymenį visuomet rašomos raidės SAE, įspėjančios, kad po jų esantys įrašai nurodo klampos klasę, pavyzdžiui, SAE 10W, SAE 40, SAE 15W/40.
Variklinių alyvų kokybė yra įvertinama daugeliu rodiklių, tačiau vartotojui jie apibendrinami vienu rodikliu - kokybės grupe, kuri yra po klampos klasės pati svarbiausia alyvos charakteristika, nurodanti, kokiam varikliui alyva tinka. Alyvos kokybė gerinama primaišant į bazinę alyvą funkcinių priedų. Pagal pritaikymą priklausomai nuo variklio tipo alyvos skirstomos į benzinines, dyzelines ir universaliąsias.
Šiuo metu pasaulyje labiausiai yra paplitusios Amerikos naftos instituto (API) ir Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) klasifikavimo sistemos.
Pagal API klasifikaciją, variklinių alyvų kokybės grupės nurodomos abėcėlės didžiosiomis raidėmis: A, B, C, D, E, F, G, H, J, L, M. Kuo toliau nuo abėcėlės pradžios yra raidė, tuo aukštesnės kokybės alyva. Kai alyva skirta benzininiam varikliui, prieš kokybės grupę nurodančią raidę dar rašoma raidė S (service - tarnybiniams automobiliams, žr. 1 lentelę), o kai dyzeliniam, - raidė C (commercial - prekiniams automobiliams), jeigu tinka abiems, - nurodomi abu kokybės indeksai, juos atskiriant įstrižu arba tiesiu brūkšniu, pavyzdžiui, SL/CH-4, CF-SJ. Pirmiausiai rašomas to tipo variklio indeksas, kuriam ši alyva yra visų pirma pritaikyta, o jei ji tinka ir kitokio tipo varikliui, - nurodoma antruoju indeksu.
1 lentelÄ—

Variklinių alyvų API kokybės grupės (P. Jučas, 2006)

API kokybÄ—s grupÄ—
Panaudojimo sritis
API kokybÄ—s grupÄ—
Panaudojimo sritis


S-benzininiai varikliai

C-dyzeliniai varikliai

SA
BazinÄ— alyva lengvai dirbantiems varikliams
CA
1940-1950 m varikliams

SB
Vidutiniškai apkrauti 1930 m varikliai
CB
1949 m varikliai, naudojantys sieringus degalus

SC
Padidintos apkrovos 1964 m ir ankstesnÄ—s gamybos varikliai
CC
Apkrauti nepripučiamieji 1961-1978 m varikliai

SD
Apkrauti 1968 m ir ankstesnÄ—s gamybos varikliai
CD

CD-II
1955 m ir vėlesni keturtakčiai ir dviratakčiai varikliai

SE
Labai apkrauti, 1972 m ir ankstesnÄ—s gamybos varikliai
CE
1987 m ir ankstesni labai apkrauti, pripučiamieji didelio slėgio ir normalieji greitaeigiai varikliai

SF
Labai apkrauti, 1980 m ir ankstesnÄ—s gamybos varikliai
CF-4
1990 m ir ankstesnių modelių normalieji ir turbinio įpūtimo greitaeigiai keturtakčiai varikliai

SG
1989 m ir ankstesnių modelių varikliai
CF

CF-2
1994 m ir ankstesnių modelių labai apkrauti keturtakčiai ir dvitakčiai varikliai

SH
1992m ir ankstesnių modelių varikliai
CG-4
1994 m ir ankstesnių modelių keturtakčiai varikliai

SJ
1997 m ir ankstesnių modelių varikliai
CH-4
1998 m keturtakčiai varikliai

SL
2001 m ir ankstesnių modelių varikliai
CI-4
2002 m ir ankstesnių modelių sunkokai dirbantys keturtakčiai dyzelininiai varikliai

SM
2005 m ir ankstesni varikliai




Techninėje literatūroje ir prekių etiketėse prieš kokybės grupę nurodantį žymenį visuomet rašomos raidės API, įspėjančios, kad po jų esantys įrašai nurodo alyvos kokybės grupę, pavyzdžiui, API SJ, API CI-4, API SJ/CF, API CH-4/SL.
Šiuo metu iš 1 lentelėje pateiktų kokybės grupių gaminamos tik paskutinės 5 alyvos, kurių įrašai paryškinti.
ACEA parengė variklinių alyvų klasifikaciją pagal kokybę, kuri nuo 1996 m sausio 1 d. taikoma Europos automobiliams. Tai būtina dėl to, kad Europoje gaminamų automobilių varikliai, lyginant su Amerikos automobilių varikliais, paprastai būna mažesnio litražo, todėl jų apkrovos darbo metu esti didesnės, ir ne visi API specifikacijos reglamentuoti alyvų kokybės rodikliai atitinka jų reikalavimus.
2 lentelÄ—

Variklinių alyvų ACEA kokybės grupės (P. Jučas, 2006)



ACEA kokybÄ—s grupÄ—
Alyvos savybÄ—s ir panaudojimo sritis

A1-02
A kategorija- lengvųjų automobilių benzininiai varikliai

Mažos klampos ir didelio indekso, nedidelės trinties, energiją taupanti (benzino ekonomija 2,5%) alyva, naudojama rekomenduojant automobilių gamintojams.

A2-96
Bendrosios paskirties, normalaus keitimo dažnio alyva, tinkanti daugumai variklių, išskyrus didelės apkrovos variklius.

A3- 02
Visazenoninė, nedidelės klampos, stabili ir rečiau (pagal automobilinių gamintojų rekomendacijos) keičiama alyva, tinkanti didelės apkrovos varikliams

A4
Rezervuojama ateities tiesioginio įpurškimo benzininiams varikliams

A5 – 02
Stabili, skiriama aukštos klasės ir didelės apkrovos varikliams

B1- 02
B kategorija- lengvųjų automobilių dyzeliniai varikliai

Mažos klampos ir didelio indekso, nedidelės trinties, energiją taupanti (benzino ekonomija 2,5%) alyva, naudojama rekomenduojant automobilių gamintojams

B2 - 98
Bendrosios paskirties, normalaus keitimo dažnio alyva, tinkanti daugumai variklių, išskyrus didelės apkrovos variklius.

B3 – 98
Visazenoninė, nedidelės klampos, stabili ir rečiau (pagal automobilinių gamintojų rekomendacijos) keičiama alyva, tinkanti didelės apkrovos varikliams, išskyrus tiesioginio įpurškimo variklius.

B4 – 02
Tiesioginio įpurškimo varikliams, kai jiems tokia alyva yra numatyta automobilių gamintojų .

B5 – 02
Skiriama dyzeliniams varikliams, kai tokia alyva yra numatyta variklių instrukcijoje



E1
E kategorija – sunkvežimių dyzelinai ir varikliai

Nebenaudojama

E2 – 96
Normalaus keitimo dažnio alyva, skirta paprastiems ir turbininiams ir pripūčiamiesiesms vidutiniškai apkrautiems varikliams

E3 – 96
Stabili, gerų plovimo ir įterpimo savybių (pagal automobilių gamintojų rekomendacijas) keičiama alyva, tinkanti sunkiai dirbantiems Euro – 1 ir 2 deginių toksiškumo normas atitinkantiems varikliams.

E4 – 99
Stabili, gerų plovimo ir įterpimo savybių (pagal automobilių gamintojų rekomendacijas) keičiama alyva, tinkanti sunkiai dirbantiems Euro – 1,2 ir 3 deginių toksiškumo normas atitinkantiems greitaeigiams varikliams.

E5 – 02
Stabili, skirta didelės apkrovos dyzeliniams varikliams, tenkantiems Euro – 3 toksiškumo normas


Alyvos kokybės grupės ženklinamos raidėmis ir skaičiais. Pagal paskirtį yra numatytos (2 lentelė) 3 alyvų kategorijos: A - lengvųjų automobilių benzininių variklių; B - lengvųjų automobilių dyzelinių variklių ir E - sunkvežimių dyzelinių variklių. Kiekvienoje kategorijoje alyvos pagal kokybės lygį yra skirstomos į grupes, nurodomas skaičiumi, pradedant vienetu. Kai skaičius didesnis, alyvos kokybės lygis yra aukštesnis. Po to būna nurodomi kokybės įgyvendinimo pagal pateiktą lygį metai. Toliau nurodomas tam tikrų techninių pakeitimų, nekeičiant kokybės lygio, išleidimas.
Alyvos parinkimas varikliui. Kokios alyvos reikia varikliui, nurodo pastarojo gamintojas mašinos eksploatacijos instrukcijoje. Mašinos gamintojas prisiima atsakomybę dėl galimų gedimų tik tuo atveju, jeigu mašinoje naudojamos alyvos kokybė atitinka ir pačios gamyklos specifikacijų reikalavimus. Todėl, automobiliui, traktoriui arba kitokiai mašinai reikia naudoti tik tokias alyvas, kokios yra numatytos jų eksploatacijos instrukcijose. Tai ypač svarbu esant naujai technikai, nes priešingu atveju jos savininkas negalėtų pareikšti pretenzijų įvykus gedimui garantiniu laikotarpiu.
Perkant alyvą svarbu žinoti 2 jos rodiklius - klampos klasę ir kokybės grupę. Jie būna nurodomi mašinos eksploatacijos instrukcijoje. Alyvos klampos klasė nurodoma įrašu SAE, o kokybės grupė - įrašu API arba ACEA. Po SAE raidžių esantys įrašai pateikia informaciją apie alyvos k1ampą, iš kurios galima spręsti apie jos panaudojimo sezoniškumą (vasarinė, pvz., SAE 40; žieminė - SAE 15W ar visasezonė - SAE 15W/40), o po API arba ACEA raidžių - alyvos kokybės grupę ir variklio, kuriam ji skirta, tipą (benzininiam, pvz., API SL, ACEA A5; dyzeliniam - API CG-4, ACEA B5 arba universali - API SL/CG-4, ACEA A5-B5). Jeigu klampa yra per didelė, variklis sunaudoja daugiau degalų ir žiemą būna sunkiau jį paleisti, o jeigu per maža - jis labiau išdyla. Kai variklis senas ir labai išdilęs, jam reikia naudoti klampesnę alyvą. Jei netinka kokybė (API arba ACEA), alyvoje gali padidėti dervų ir rūgščių kiekis, dėl kurių gali užsikimšti alyvos tiekimo linija, įstrigti stūmoklių žiedai grioveliuose bei padidėti detalių korozija ir išdilimas.
Alyvos keitimo periodiškumas priklauso nuo alyvos senėjimo spartos, kuriai įtakos turi variklio konstrukcija, jo eksploatacijos sąlygos ir alyvos bei degalų savybės. Alyvų keitimo periodiškumą nustato mašinų gamintojai ir jį nurodo mašinų eksploatacijos instrukcijose. Alyvų keitimo intervalai vis didėja. Dabar rekomenduojama senesnių automobilių alyvas keisti nuvažiavus 10-15 tūkstančių, o naujų 15-20 tūkstančių kilometrų. Tačiau tai labai priklauso ir nuo automobilio eksploatavimo sąlygų: važinėjant vien trumpais nuotoliais, alyvą reikia keisti dažniau , o ilgais - rečiau.
TransmisinÄ—s alyvos

Transmisinių alyvų pagrindinės funkcijos yra mažinti pavarų krumpliaračių trintį ir dilimą, juos aušinti ir saugoti nuo korozijos bei sandarinti sujungimus.
Parenkant alyvą reikia atsižvelgti į pavaros tipą, darbo ir aplinkos temperatūrą, krumplių slydimo greitį ir paviršių šiurkštumą, transmisijos ir sandarinimo detalių medžiagas bei perduodamos apkrovos dydį ir jos pobūdį.
Pagal pritaikymą prie pavaros tipo alyvos būna paprastosios, netinkančios hipoidinei pavarai, hipoidonės, - tik hipoidinėms pavaroms ir universaliosios, - tinkančios visų tipų mechaninėms pavaroms. Transmisinių alyvų patys svarbiausi rodikliai - jų klampa ir kokybė. Nuo alyvos klampos priklauso mašinos pajudėjimo iš vietos ir pavarų perjungimo lengvumas žiemą, galios nuostoliai, degalų sąnaudos, alyvos keliamoji geba, krumpliaračių išdilimas, sujungimų sandarumas. Kai klampa per didelė, padidėja išdilimas, nes alyva sunkiau patenka į trinties vietą- kai per maža, - taip pat, nes silpnesnė jos plėvelė. Alyvos klampa turi būti parenkama atsižvelgiant į aplinkos temperatūrą, transmisijos konstrukciją ir darbo sąlygas.
Transmisines alyvas pagal klampą klasifikuoja Amerikos automobilių inžinierių sąjunga (SAE). Pagal naudojimo laiką alyvos skirstomos į žiemines, vasarines ir visasezonines. Numatytos 4 žieminių alyvų klampos klasės, kurios žymimos sąlyginiais skaičiais kas 5 vienetai nuo 70 iki 85, šalia prirašant raidę W (winter - žieminė): 70W, 75W, 80W, 85W. Vasarinių alyvų yra 5 klasės, kurios ženklinamos tik skaičiais - 80, 85, 90, 140 ir 250. Abiem atvejais alyvos klampa yra didesnė, kai aukštesnė jos klasė. Visasezonių alyvų klampos žymėjimas susideda iš abiejų sezoninių alyvų klampos klasių žymenų, juos atskiriant arba ne brūkšneliu, pavyzdžiui, 75W/140, 85W-90 arba 80W90. Pirmasis skaičius rodo, kad alyvos klampinės savybės, esant neigiamai temperatūrai, yra artimos nurodytos klasės žieminės alyvos savybėms, o antrasis - kad, esant teigiamai temperatūrai, jos artimos nurodytos klasės vasarinės alyvos klampinėms savybėms. Kataloguose ir prekių etiketėse prieš klampos klasę nurodantį žymenį visuomet yra rašomos raidės SAE, informuojančios, kad po jų esantys įrašai nurodo alyvos klampos klasę, pavyzdžiui, SAE 85W, SAE 90, SAE 80W-140.
Lietuvoje tinka naudoti visasezonines SAE 80W/90 arba SAE 85W/90 klampos klasių alyvas.
Transmisines alyvas pagal kokybę klasifikuoja Amerikos naftos institutas (API). Priklausomai nuo panaudojimo srities ir darbo sąlygų transmisinės alyvos yra skirstomos į 5 kokybės grupes (3 lentelė): GL - 1, GL - 2, GL - 3, GL - 4, GL - 5 (GL - gear lubricant - krumplinių pavarų alyva). Kuo didesnis grupės numeris, tuo aukštesnė alyvos kokybė. Techninėje literatūroje ir prekių etiketėse, kaip ir variklių alyvų, prieš kokybę nurodantį žymesnį rašomos raidės API, nurodančios kad po jų esantys įrašai rodo alyvos kokybės grupę, pavyzdžiui, API GL - 4, API GL - 5
3 lentelÄ—

Transmisinių alyvų klasifikacija pagal kokybę (P. Jučas, 2006)

API kokybÄ—s grupÄ—
Alyvos panaudojimo sritis ¹), darbo sąlygos, sudėtis ²)
Slėgis krumplinių kontakte ? MPa
Alyvos temperatūra ? ?C

GL - 1
C, S – K, S pavaros, nedidelės apkrovos ir slydimo greičiai, alyvos visai be arba tik be dilimo priedų


1600


90

GL -2
S pavaros, vidutinė apkrova ir slydimo greitis, yra antifrikcinių priedų


2100


130

GL - 3
S – K pavaros, vidutinė apkrova ir slydimo greitis, yra dilimo priedų


2500


150

GL – 4
H pavaros, didelė smūginė apkrova ir slydimo greitis, yra efektyvių skiriamųjų priedų


3000


150

GL – 5
H pavaros, labai didelė smūginė apkrova ir slydimo greitis, yra labai efektyvių skiriamųjų ir dilimo priedų


>3000


150


¹ Tepti automobilių arba kitų mašinų transmisijų: C-cilindrines, K-kūgines, S-K- spiralines kūgines, H-hipoidines ir S-sliekines pavaras;
² Visose alyvose yra antioksidinių (daugiau kai grupė aukštesnė), antikorozinių, putinių bei depresinių priedų.

Šiuo metu daugiausia yra naudojamos API GL-1, API GL-4 ir API GL-5 kokybės grupių alyvos.
Kokia alyva turi būti tepama automobilio transmisija bei kada ji keičiama, nurodo automobilio gamintojas eksploatacijos instrukcijoje. Perkant transmisinę alyvą, kaip ir variklinę, svarbu žinoti jos 2 pagrindinius rodiklius - klampos klasę ir kokybės grupę, kurie būna nurodyti mašinos eksploatacijos instrukcijoje.
Alyvos automatinėms transmisijoms turi būti stabilios trinties, nedidelės ir mažai nuo temperatūros priklausančios klampos, žemos stingimo temperatūros, atsparios oksidacijai ir šlyties įtakai, neputojančios ir nekoroduojančios metalų, gerai tepančios, negadinančios riebokšlių ir ilgai veikiančios. Šiuo metu beveik visoms lengvųjų automobilių transmisijoms yra naudojamos pagal General Motors ir Ford firmų, o sunkvežimiams - pagal Alison firmos techninius reikalavimus (4 lentelė) pagamintos alyvos.
4 lentelÄ—

Automobilių automatinių transmisijų alyvos (P. Jučas, 2006)

Alyvų kokybės grupės
Pastabos

General Motors
Ford
Alison

Type A

Tyoe A Suffix A

Type F

Dexron

Dexron II A

:

E

Dexron III G
M 2 C 22 A

:

:

H

M 2 C 138 – CJ

M 2 C 166H

Mercon V
C-1

C-2

C-3

C-4


Kuo toliau nuo viršaus įrašas, tuo geresnė alyvos kokybė. Kokybės gerinimas susijęs su alyvos stabilumo aukštoje ir tekumo žemoje temperatūroje bei trinties savybių pastovumo gerinimu, darbo resurso didinimu ir funkcijų išplėtimu, pritaikant alyvas ir vairo stiprintuvams.




Plastiniai tepalai

Plastiniai tepalai - tai skystos mineralinės alyvos arba sintetinio tepalo ir tirštiklių (dažniausiai - kalcio, natrio, aliuminio, bario, ličio muilų) mišiniai. Be to, į plastinius tepalus dedama specialių priedų, gerinančių lipnumą ir stabilumą.
Tepalai, kurių tirštiklis yra kalcio muilas, vadinami solidoliais, o tepalai su natrio muilais - konstalinais. Solidoliai atsparūs drėgmei, bet jų lydymosi temperatūra yra žema (tinka tepti mazgams, kurių temperatūra žemesnė kaip 70oC). Konstalinai mažiau atsparūs drėgmei, bet labiau tinka įšylančioms detalėms tepti (iki 110oC).
Plastiniais tepalais tepami tie mašinų slydimo arba riedėjimo guoliai, kurių tepimas skysta alyva yra neįmanomas arba netikslingas. Jų panaudojimo sritį nulemia gebėjimas laikytis atviruose arba ne visiškai sandariuose sujungimuose.

Pagal tirštumą plastinius tepalus galima skirstyti į 3 pagrindines grupes:

1. pusiau skystus - juose tirštiklio būna 1 - 6% (nuo 000 iki 0 NLGI klasės),
2. plastinius - tirštiklio įdėta 8 - 30% (1- 3 NLGI klasės),
3. kietus - tirštiklio daugiau kaip 50% (4 - 6 NLGI klasės).
Automobilių plastinius tepalus Amerikos NLGI institutas pagal paskirtį skirsto į 3 kategorijas: ratų guolių, šasi sujungimų ir universalius tepalus, tinkančius abiems atvejams. Pagal pritaikymą darbo sąlygoms kiekviena iš jų dar yra skirstoma į kokybės grupes (5 lentelė). Automobiliams dažniausiai naudojami 2 NLGI tirštumo klasės tepalai.

5 lentelÄ—

Automobilių plastinių tepalų NLGI klasifikacija (P. Jučas, 2006)

Tepalo paskirtis
KokybÄ—s grupÄ—
Darbo sÄ…lygos
Lašėjimo temperatūra ?°C

Ratų guoliai
GA

GB

GC
Lengvos darbo sÄ…lygos.

Vidutinis ( tipinis0 darbo rėžimas.

Sunkios darbo sąlygos, aukšta temperatūra, dažni sustojimai
80

175

220

Automobilių šasi
LA

LB
Lengvos darbo sąlygos, dažnas tepimas

Sunkios darbo sÄ…lygos, didelÄ—s apkrovos, drÄ—gmÄ—, retas tepimas
80

150

Universalūs
GC-LB
Tinka ratų guoliams ir šasi mechanizmams tepti
150-220


Plastinių tepalų panaudojimo ypatumai. Šie tepalai ekspoatacijos metu būna veikiami termiškai, mechaniškai, chemiškai, todėl jų savybės keičiasi. Kokį tepalą guoliuose reikia naudoti ir kada guolius tepti, nurodoma mašinos eksploatacijos instrukcijoje.
Pakeičiant vienus tepalus kitais, reikia saugotis jų nesuderinamumo, kuris daugiausia priklauso nuo tirštikio ir funkcinių priedų. Sumaišius nesuderinamus tepalus, darbo metu, kai pakyla temperatūra, gali pasireikšti struktūriniai pokyčiai, turintys įtakos lašėjimo temperatūrai, penetracijai, koloidiniam stabilumui. Tepalai, sutirštinti to paties tipo muilu, paprastai yra suderinami. Ličio tepalai yra nesuderinami su natrio tepalais, o kalcio - su natrio kompleksiniais tepalais. Muiliniai tepalai nesuderinami su nemuiliniais tepalais. Keičiant tepalą kitu, svarbu, kad pastarasis derintųsi ir su guminėmis sandarinimo detalėmis. Priešingu atveju jos gali sukietėti arba sutrūkinėti.
Dažniausiai yra naudojami 1, 2 ir 3 NLGI tirštumo klasių tepalai. Pasirenkant tirštumo klasę, reikia atsižvelgti į guolių padėtį, darbo sąlygas, tekumą. Kai svarbus tekumas, reikia naudoti 1 - osios tirštumo klasės tepalą. Visais kitais atvejais, kai lengvesnės darbo sąlygos, naudojami 2-osios, o kai sunkesnės - 3-osios tirštumo klasių tepalai. Guoliai turi būti užpildomi ne daugiau kaip 30 % jų tūrio.

Straipsnio autorius: Kauno kolegijos Kraštotvarkos fakulteto Želdinių ir agrotechnologijų katedros lektorius Kazimieras Matiušinas
2007 01 22

Nuoroda: http://kk.kauko.lt/~zak/zak/straipsniai/ss_19.htm

_________________
Lancia Dedra HF Integrale


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Bir 13 15:27 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Bir 16 15:58
Pranešimai: 1559
Miestas: Vilnius
kas zinot ar galima pilti pasibaigusio galiojimo laiko tepala? Si menesi pasibaigia ant pakuotes galiojimas. Bet gi kiek zinau i masina supila tai buna ir tris metus vaziuoja tuos 15000km :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Bir 13 17:43 
Atsijungęs
Valdybos narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006 Rgp 31 22:54
Pranešimai: 2896
Miestas: Taurage
Seip nuo amziaus tepalas praranda savo savybes, jos gali kisti, pvz as su savo Delta Evo per vasara pravazsiuoju ~5000km visa kita laika ji stovi ir tepalus keiciu kas sezona

_________________
Paveikslėlis
Lancia Delta HPE Evo500 2.0ltr. 16v Turbo '96m
Lancia Delta HF 2.0ltr. 16v Turbo '94m Nuova Integrale


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2008 Lap 15 10:42 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2006 Lap 06 21:56
Pranešimai: 117
Miestas: Akmene
Lancia Delta 1990 1.6 Doch 8v mono, Elf Competition STI 10W40


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2008 Lap 15 22:32 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Sau 19 20:33
Pranešimai: 577
Miestas: Vilnius
Anndrius rašė:
LANCIA Delta 1990 1.6 Doch 8v mono, Elf Competition STI 10W40

pats tas, važiuos :)

_________________
LANCIA Delta HF 2.0 (parduota)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2008 Lap 16 01:08 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2006 Bal 24 20:02
Pranešimai: 2506
Miestas: Vilnius
=D> :D :lol: tai ....


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re:
StandartinėParašytas: 2009 Sau 11 19:46 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Sau 11 18:42
Pranešimai: 3
Darius ÄŒerniauskas rašė:
Butu idomu is Vandens isgirst pirmos lygos zaideju sarasa .
Del automobiliu gamintoju rekomendaciju tai tikrai nesutinku . Jos bet kam neduodamos , o tam kam suteikiamos , tai tik ribotam laikui . Vieni tepalu gamintojai jas gauna , nes ju tepalus MB , VW , BMW , Volvo , Scania , MAN ir kt tikrina savo laboratorijose , sauteikdamos savo specifikacijas . Kitos gi firmeles raso , kad specifikacijas atitinka , nors neturi tai patvirtinanciu dokumentu . Automobiliu gamintoju rekomendacijos , specifikacijos- tai yra ir tepalo prestizo reikalas ir patikimumo garantas , be to , pagal jas galima spresti ir apie tepalo paskirti , kokybe .




Sweiki mielieji.
Perskaites kelis pasisakymus, kelis komentarus negalejau neprisiregistruoti :D nors pats asmeniskai vairuoju ne itala, o japona visdelto nesusilaikiua ir as su savo keliais klausimukais :?
Pries juos pateikdamas truputi nusviesiu situacija: vairuoju mazda 626 (GF) DiTD 2.0 l 74kw. Siuo metu masiniukas nuriedejas beveik 188 000 km. Masinos pagaminimo metai yra 1998, o knygutej pirmoji datos atzyma yra 1999.04.28 ir tuo metu rasoma rida yra 5221 km.
Atejo momentas kada reikia ir man keisti tepalus, tik klausimas i kokius?
Pridedu kelias nuorodas is savo knygutes specifikacijos ka rekomenduoja gamintojas. Taciau manau, kad jei tepalas bus geresnis sawo sawybemis nemanau, kad tuo labai pakenksiu jam.

http://www.ipix.lt/desc/25574762/ [specifikacija]
http://www.ipix.lt/desc/48912638/ [tepalai ir ju tipai] - sitas idomiausias, nes kai paziuri i dyzelinio variklio rekomenduojamas klampas :lol: tai ir pasiklysti galima.
http://www.ipix.lt/desc/85809802/ [variklio duomenys]
http://www.ipix.lt/desc/96428701/ [litrazai]

p.s. Tepalu kaina nera tas kriterijus, kuris pagrinde lemtu mano apsisprendima jiems isigyti.

nors ir dyzeliukas, bet daznai megstu duoti turbinai suktis sawo intervele.


Paskutinį kartą redagavo karlitas 2009 Sau 11 21:21. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2009 Sau 11 20:55 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2006 Bal 24 20:02
Pranešimai: 2506
Miestas: Vilnius
as manau nesuk sau smegenu pilkis 10W-40 AGIP tiesiai is DASTA arba kokius NESTE tiesiai is DISTRIBUTORIAUS


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2009 Sau 11 21:10 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Sau 11 18:42
Pranešimai: 3
AleX rašė:
as manau nesuk sau smegenu pilkis 10W-40 AGIP tiesiai is DASTA arba kokius NESTE tiesiai is DISTRIBUTORIAUS


Pries metus vienu klausimu pas Klaipedos Agip distributorius nuveziavau, tai pasake kad jei nori nusipirkti tepalo turi imti min. visa deze (po viena litra tikriausiai) t.y. gal ~16 - 20 litru, gerai nepamenu jau. kitaip tarent - "isvare" :)

Idomu ka Darius pakomentuotu mano klausimais. Skaiciau ne viena komentara jo ir sutapo mintys kai nekuriais klausimais. Siap mano galvoje siuo metu yra Agip EXTRA HTS (SAE 5W-40). Domejausi sio tepalo fizinemis ir cheminmis savybemis bei specifikacijomis ir man jis patiko. :wink:

p.s. gal zinot is kur gauti VALVOLINE SYNPOWER SAE 5W40 saugos duomenu lapus? labai reikia, noriu suzinoti tam tikras fizines ir chemines savybes.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re:
StandartinėParašytas: 2009 Sau 15 22:59 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Sau 11 18:42
Pranešimai: 3
Darius ÄŒerniauskas rašė:
Pirma karta girdziu apie tokius .


Sis tas is http://www.dasta.lt
produktai > AGIP alyvos ir tepalai > TransmisinÄ—s alyvos > SintetinÄ—s alyvos > ROTRA LSX 75W/90
http://www.dasta.lt/?s_id=106&lang=lt
Nuorodoje aiskiai matomas alyvos pavadinimas ir jos specifikacijos, BET - atsisiuntus is tos pacios nuorodos ROTRA LSX 75W/90 alyvos saugos duomenu lapus ir juos atidarius ties pirmu punktu (1. MEDŽAGOS IR KOMPANIJOS IDENTIFIKACIJA) jau pirmoje eiluteje rasoma, kad Medžiagos identifikacija: AGIP ROTRA MP 80W-90.

Gal galit kas paaiskinti kurioje vietoje cia yra isivelusi klaida? O gal taip turi buti :?:


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2009 Kov 25 23:34 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Spa 01 18:42
Pranešimai: 91
Miestas: Trakai - Vilnius
I savo senaja LANCIA pildavau tik VALVOLINE MAX LIFE 10w40 ir vargo nemaciau, aisku nepigus, bet tikrai geri, o i dabartine LANCIA tik VALVOLINE SYNPOWER SAE 5W40 ir taip pat tai tepalai verti savo kainos :)

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 103KW;
www.pjcargo.lt
Itališkų automobilių dalys
UAB "Brantlita"
Naugarduko g. 50, Vilnius
Evaldas
+37062232100; +37062235935; +370 5 2331255


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2009 Lie 17 01:09 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2009 Lie 10 22:18
Pranešimai: 3
Esame “Castrol” bei “Ardeca” alyvos pardavejai Lietuvoje. Šiuo metu mes galime pasiūlyti ypatingas sąlygas bei kainas šioms produkcijos rūšims.

Tepalus Parduodame 1,2,5,208 litrų pakuotėse.

Originalus Tepalai is Belgijos.

israsome saskaita/fakura

turime sandeli lietuvoje.

yra galimybe pasirasyti sutarti , galetume teikti tepalus bei automobiliu detales ilga laika

Turime :

PAVADINIMAS KIEKIS/KAINA

ARDECA MULTI-TEC + 10W 40 1L - 12LT 5L - 52LT 208L - 1706LT
ARDECA SYN-TEC XL 5W 40 1L - 19LT 5L - 88LT

CASTROL EDGE 0W30 1L -38LT 5L - 184LT
CASTROL EDGE TURBO DIESEL 0W30 1L - 37LT
CASTROL EDGE 5W30 1L - 39LT 5L - 186LT
CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 1L - 28LT 5L – 136LT
CASTROL EDGE SPORT 0W40 1L -37LT 5L – 179LT
CASTROL EDGE SPORT 10W60 1L – 39LT 5LT – 189LT
CASTROL MAGNATEC 5W40 C3 2L- 51LT 5L-120LT 208L- 4070LT
CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W40 B4 2L – 47LT 5L -114LT
CASTROL MAGNATEC 5W30 A1 1L – 25LT
CASTROL GTX 10W40 2L – 42LT 208L - 3171LT
CASTROL GTX DIESEL 10W40 2L - 41LT 5L - 99LT

Visi tepalai yra vietoj, tai kad jau vakare bet kuri iš prekiu gali buti jusu rankuose.

greitu laiku turesime SHell tepalu backutese 208L ( 12lt uz litra )

ir castrol gtx 10w40 208L ( 15lt uz litra ) bei turesime 60Litur backutes

5w40 c3 magnatec iseina 19lt uz litra backutei


Skambinkite numeriu 862742064
Arba kreipkitÄ—s skype: glamkid
Email: hot.like.wow@hotmail.com

del tepalu rasikyte i email arba skambinkite I pm ne atsakau


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Tepalai
StandartinėParašytas: 2009 Rgp 23 09:01 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008 Geg 20 12:05
Pranešimai: 65
Miestas: Vilnius
Visi rašo dauguma apie 5w40/10w40 tepalus, o kaip dėl 15w40? Nes pagal knygute būtent šis tepalas yra skirtas turbo dieselems. Įdomu gaut kai koke info.

_________________
Kappa 2,4 TDs/96m.
Thema 2,0/91m.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 191 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.130s | 15 Queries | GZIP : On ]